Zastaralá technologie: Mikrovlnná technologie pro tento účel je zastaralá, nemoderní a neperspektivní, neumožňuje další využití, např. on-line kontinuální informace o poloze vozů pro dopravce, je jednoúčelová a tím zbytečně nákladná. Zastaralé technologie a tato zařízení nepatří do 21. století, ale patří do šrotu, nebo do muzea!
Pomalé přizpůsobení změnám: Pokud se vláda rozhodne zpoplatnit další typy silnic, bude potřebovat minimálně rok na výstavbu dalších bran v mikrovlnném systému - v satelitním systému může zavést změnu během několika dní!
Nákladné budování infrastruktury: Na 2.070 sledovaných kilometrů českých silnic bude nutné postavit asi 850 monitorovacích stanic (bran). Jednoúčelových ohyzdných konstrukcí.
Narušení životního prostředí: Tedy každých 2÷2,5 km vyroste nová nákladná stavba, která naruší životní prostředí. Pohledové (vizuální) znečištění bude značné, utrpí vzhled krajiny. Kdo bude v roce 2009 tyto brány bourat? A za kolik?
Bezpečnostní rizika: Každá stavba v blízkosti komunikace je rizikem pro projíždějící vozidla. Na našich silnicích by takových rizik přímo v dotyku s komunikací vzniklo 850!
Zdravotní rizika: Mikrovlnné brány budou fungovat na frekvenci 5,8 GHz. Jejich množství a výkon může mít vliv na zdraví, především u starších nebo nemocných osob.
Ztráta příjmů: Pokud vláda nezpoplatní i silnice 1. třídy, které jsou kamiony poškozovány obdobně jako dálnice a na jejichž opravy jsou také nutné prostředky, přijde o značnou část příjmů, možná o 8 až 12 miliard korun ročně! Zpoplatněním jen dálnice dojde k odklonu těžké kamionové dopravy na silnice 1. třídy, protože mnoho dopravců tímto způsobem bude šetřit náklady a provoz na silnicích 1. třídy zaznamená nárust se všemi důsledky.
Zatížení obydlených oblastí dopravou: Menší dopravci se budou snažit zpoplatněné úseky silnic objíždět - zatíží tak menší města, vesnice a obydlené oblasti, zvýší se výrazně nehodovost a přímý kontakt obyvatelstva s dálkovou kamionovou dopravou. Budeme i ve vesnicích stavět mikrovlnné brány?