Trestní oznámení na neznámého pachatele z řad soudců obecných soudů ČR i soudců Ústavního soudu ČR

Autor: Jan Šinágl <jan.sinagl@freesurf.ch>, TĂ©ma: Protiprávnosti a nechutnosti v ČR, Zdroj: PUP, E-MAIL, ČTK, Vydáno dne: 17. 10. 2004

ze spáchaného trestného činu zneužívání pravomoci veřejného činitele podle § 158 odst. 1 písm. a) trestního zákona, neboť v průběhu let 1993-2004 vykonávali svou pravomoc způsobem odporujícím zákonu, a tím způsobili České republice škodu ve výši více jako 19 miliónů korun.

Policie ČR

Služba kriminální policie a vyšetřování

Sokolská 38

120 00 Praha 2

Vrchní státní zastupitelství Praha

Nám. Hrdinů 1300

140 00 Praha 4

Žebrák 13.říjen 2004

Trestní oznámení na neznámého pachatele z řad soudců obecných soudů ČR i soudců Ústavního soudu ČR, ze spáchaného trestného činu zneužívání pravomoci veřejného činitele podle § 158 odst. 1 písm. a) trestního zákona, neboť v průběhu let 1993-2004 vykonávali svou pravomoc způsobem odporujícím zákonu, a tím způsobili České republice škodu ve výši více jako 19 miliónů korun.

Odůvodnění:

Rozhodnutím Mezinárodního soudu pro lidská práva ve Štrasburku byla Česká republika odsouzena k zaplacení finančních částek stěžovatelům, z důvodu nezákonných a protiústavních rozhodnutí soudců obecných soudů i soudců Ústavního soudu ČR. Podle MF DNES ze dne 9.8.04 činí tato částka cca 19 miliónů Kč.

Tato částka byla nezákonně a neoprávněně  vzata k úhradě ze státního rozpočtu na úkor všech daňových poplatníků, kteří tyto škody vůbec nezpůsobili. Jejich odpovědnost není v žádné příčinné souvislosti s těmito nezákonnými rozhodnutími konkrétních soudců.

Za škody výlučně a plně odpovídají soudci obecných soudů ČR a soudci ÚS ČR, kteří jsou podepsáni pod svými nezákonnými a protiústavními rozhodnutími, a to od roku 1993 do roku 2004.

Poslední případ se týká částky 3,5 tisíce EUR, o kterém informovalo Právo ze dne 6.10.2004.

Žádám, aby policejní orgán vyžádal tyto písemné důkazy:

1. od Ministerstva spravedlnosti ČR a od Kanceláře vládního zmocněnce pro zastupování republiky před Evropským soudem pro lidská práva, která je součástí MS ČR, seznam všech soudních případů/stížností/  u nichž došlo k vydání rozhodnutí o povinnosti ČR uhradit finanční částky stěžovatelům, v nichž je odkazováno na nezákonné rozsudky obecných soudů a protiústavní rozhodnutí ÚS ČR.

2. vyžádat od MS ČR seznam všech odpovědných soudců obecných soudů a soudců ÚS, kteří jsou podepsáni pod těmito nezákonnými rozhodnutími.

3. od Ministerstva financí a Ministerstva spravedlnosti vyžádat podklady a příkazy, kdy byly tyto částky stěžovatelům zaplaceny a v jakých finančních částkách, a kteří pracovníci o tom rozhodli a jakým rozhodnutím, a kdo tyto příkazy podepsal.

4. který pracovník a kterého ministerstva k tomu dal příkaz a kdy.

5. proč a z jakých konkrétních důvodů nebylo zahájeno vyšetřování z úřední povinnosti, ohledně spáchaných trestných činů zneužívání pravomoci veřejného činitele.

6. proč a z jakých důvodů pracovníci ministerstva spravedlnosti nevymáhali vzniklé škody cestou občansko-právních žalob.

7. kteří pracovníci MS ČR jsou za to odpovědní a proč nebylo proti nim zahájeno kárné řízení z důvodu porušování pracovních povinností.

8. od ÚS ČR vyžádat vyjádření, zda rozhodnutí u ÚS ČR vypracovávají skutečně 3 soudci ÚS, nebo zda rozhodnutí za ÚS připravují a vypracovávají fakticky pouze asistenti ústavních soudců, kteří nejsou jmenováni prezidentem republiky za schválení Senátem. Taková rozhodnutí by byla neplatná.

9. navrhuji výslech všech podezřelých soudců obecných soudů i soudců ÚS ČR, kteří jsou podepsáni pod svými nezákonnými a protiústavními rozhodnutími a to od roku 1993 do roku 2004.

10. navrhuji vyslechnout všechny ministry spravedlnosti ČR, kteří byli ve funkci od roku 1993-2004.

11. navrhuji vyslechnout jako svědky všechny ministry financí ČR, kteří byli ve funkci od roku 1993-2004.

12. navrhuji vyslechnout jako svědky odpovědné pracovníky MS ČR a MF ČR, kteří rozhodovali o proplacení finančních částek stěžovatelům a nevymáhali po odpovědných soudcích škodu cestou občansko-právních žalob a nedali pokyn k zahájení trestního stíhání odpovědných soudců.

P.S. Doporučuji navržení zákona o trestní odpovědnosti státních úředníků a zákona o odvolatelnosti soudců, pokud vyšší instance prokáže jejich opakovaná pochybení, či chybná rozhodnutí. Podobně jako je tomu v Německu a na Slovensku. Podstatným způsobem bude podpořeno právo, spravedlnost, jejich vymahatelnost. Bude dosaženo obrovských finančních úspor, posílena ztracená důvěra obyvatel země v justici, policii a právní stát.

* * *

Právní jistota

Každé budování, zejména však budování státu, vyžaduje dlouholetých cílů a stoprocentního úsilí v přítomnosti.

Jediná půda, z níž vyrůstají dlouhodobé cíle i stoprocentní přičinlivost občanů, je právní jistota. Je to také půda, z níž se rodí občanský cit a obětavá vůle pracovat pro stát.

Jsou určitá přirozená pravidla, jež platí nad zákony, protože jsou založena na lidové povaze. Jedním z nich je zkušenost, čím více zákonů, tím méně právního pořádku a jistoty. Čím větší rychlost ve výrobě zákonů, tím kratší jejich trvání, tím větší chaos. Nejosudnější mezi nimi jsou nouzové zákony a nařízení výjimečná. – Nový zákon o zas…

Míra nezaměstnanosti ve státě je přímo úměrná míře právní jistoty, nebo nejistoty. Nezaměstnanost, bída, bankroty, jsou pokuty, jež moderní lidstvo platí za porušení této hlubší právní jistoty, jež znamená nejen řádné soudnictví, ale hlavně bezpečnost před politickou demagogií, konfiskacemi, sabotáží a podobně.

Jediným motorem hospodářského oživení je právní jistota, možnost spolehnouti se na trvalost všech zákonů a na to, že právní řád nemůže podléhat časovým změnám podle různého politického nátlaku.“

Jan Antonín Baťa: „Budujeme stát pro 40 000 000 lidí“, Zlín 1938

První věcí, kterou je národu třeba, je duchovní pořádek a poznání, že zlo je zlem. Neodhalené, neobjasněné , omlouvané zlo je schopno plodit další zla. Jde o více než potrestání viníků, jde o to, aby národ měl jasné představy o tom, co je hanebné. Je to boj o duši národa.“

Ferdinand Peroutka

* * *

Žádám o písemné vyrozumění o všech činěných opatřeních. Podle § 65/1 trestního řádu žádám o nahlédnutí do spisu.

V úctě k vašim úřadům a k vaší vysoké odpovědnosti

Jan Šinágl v.r.

Adresa: Jan Šinágl, Nejedlých 335, 267 53 Žebrák, Česká republika

Příloha: Chronologie případu bývalého důstojníka BIS Vladimíra Hučína. Po 10 let hodnocen jako jeden z nejlepších zpravodajců. Nositel mnoha pochval, diplomů, medailí a vyznamenání.

Na vědomí: prezident ČR, Ústavně-právní výbor Senátu ČR, Ministr spravedlnosti ČR,

ČTK, veřejné sdělovací prostředky v ČR a ve světě.