ze spáchaného trestného činu zneužívání pravomoci veřejného činitele podle § 158 odst. 1 písm. a) trestního zákona, neboť v průběhu let 1993-2004 vykonávali svou pravomoc způsobem odporujícím zákonu, a tím způsobili České republice škodu ve výši více jako 19 miliónů korun.
Policie
ČR
Služba
kriminální policie a vyšetřování
Sokolská
38
120
00 Praha 2
Vrchní
státní zastupitelství Praha
Nám.
Hrdinů 1300
140
00 Praha 4
Žebrák
13.říjen 2004
Trestní
oznámení na neznámého pachatele z řad soudců obecných soudů ČR i
soudců Ústavního soudu ČR, ze spáchaného trestného činu zneužívání
pravomoci veřejného činitele podle § 158 odst. 1 písm. a)
trestního zákona, neboť v průběhu let 1993-2004 vykonávali svou
pravomoc způsobem odporujícím zákonu, a tím způsobili České republice
škodu ve výši více jako 19 miliónů korun.
Odůvodnění:
Rozhodnutím
Mezinárodního soudu pro lidská práva ve Štrasburku byla Česká
republika odsouzena k zaplacení finančních částek stěžovatelům,
z důvodu nezákonných a protiústavních rozhodnutí soudců obecných
soudů i soudců Ústavního soudu ČR. Podle MF DNES ze dne 9.8.04 činí
tato částka cca 19 miliónů Kč.
Tato
částka byla nezákonně a neoprávněně vzata k úhradě ze
státního rozpočtu na úkor všech daňových poplatníků, kteří tyto škody
vůbec nezpůsobili. Jejich odpovědnost není v žádné příčinné
souvislosti s těmito nezákonnými rozhodnutími konkrétních
soudců.
Za
škody výlučně a plně odpovídají soudci obecných soudů ČR a soudci ÚS
ČR, kteří jsou podepsáni pod svými nezákonnými a protiústavními
rozhodnutími, a to od roku 1993 do roku 2004.
Poslední
případ se týká částky 3,5 tisíce EUR, o kterém informovalo Právo ze
dne 6.10.2004.
Žádám,
aby policejní orgán vyžádal tyto písemné důkazy:
1.
od Ministerstva spravedlnosti ČR a od Kanceláře vládního zmocněnce
pro zastupování republiky před Evropským soudem pro lidská práva,
která je součástí MS ČR, seznam všech soudních
případů/stížností/ u nichž došlo k vydání rozhodnutí o
povinnosti ČR uhradit finanční částky stěžovatelům, v nichž je
odkazováno na nezákonné rozsudky obecných soudů a protiústavní
rozhodnutí ÚS ČR.
2.
vyžádat od MS ČR seznam všech odpovědných soudců obecných soudů a
soudců ÚS, kteří jsou podepsáni pod těmito nezákonnými rozhodnutími.
3.
od Ministerstva financí a Ministerstva spravedlnosti vyžádat podklady
a příkazy, kdy byly tyto částky stěžovatelům zaplaceny a v jakých
finančních částkách, a kteří pracovníci o tom rozhodli a jakým
rozhodnutím, a kdo tyto příkazy podepsal.
4.
který pracovník a kterého ministerstva k tomu dal příkaz a kdy.
5.
proč a z jakých konkrétních důvodů nebylo zahájeno vyšetřování
z úřední povinnosti, ohledně spáchaných trestných činů
zneužívání pravomoci veřejného činitele.
6.
proč a z jakých důvodů pracovníci ministerstva spravedlnosti
nevymáhali vzniklé škody cestou občansko-právních žalob.
7.
kteří pracovníci MS ČR jsou za to odpovědní a proč nebylo proti nim
zahájeno kárné řízení z důvodu porušování pracovních povinností.
8.
od ÚS ČR vyžádat vyjádření, zda rozhodnutí u ÚS ČR vypracovávají
skutečně 3 soudci ÚS, nebo zda rozhodnutí za ÚS připravují a
vypracovávají fakticky pouze asistenti ústavních soudců, kteří nejsou
jmenováni prezidentem republiky za schválení Senátem. Taková
rozhodnutí by byla neplatná.
9.
navrhuji výslech všech podezřelých soudců obecných soudů i soudců
ÚS ČR, kteří jsou podepsáni pod svými nezákonnými a protiústavními
rozhodnutími a to od roku 1993 do roku 2004.
10.
navrhuji vyslechnout všechny ministry spravedlnosti ČR, kteří byli ve
funkci od roku 1993-2004.
11.
navrhuji vyslechnout jako svědky všechny ministry financí ČR, kteří
byli ve funkci od roku 1993-2004.
12.
navrhuji vyslechnout jako svědky odpovědné pracovníky MS ČR a MF ČR,
kteří rozhodovali o proplacení finančních částek stěžovatelům a
nevymáhali po odpovědných soudcích škodu cestou občansko-právních
žalob a nedali pokyn k zahájení trestního stíhání odpovědných
soudců.
P.S.
Doporučuji navržení zákona o trestní odpovědnosti státních
úředníků a zákona o odvolatelnosti soudců, pokud vyšší instance
prokáže jejich opakovaná pochybení, či chybná rozhodnutí. Podobně
jako je tomu v Německu a na Slovensku. Podstatným způsobem bude
podpořeno právo, spravedlnost, jejich vymahatelnost. Bude dosaženo
obrovských finančních úspor, posílena ztracená důvěra obyvatel země
v justici, policii a právní stát.
*
* *
Právní
jistota
„Každé
budování, zejména však budování státu, vyžaduje dlouholetých cílů a
stoprocentního úsilí v přítomnosti.
Jediná
půda, z níž vyrůstají dlouhodobé cíle i stoprocentní
přičinlivost občanů, je právní jistota. Je to také půda, z níž
se rodí občanský cit a obětavá vůle pracovat pro stát.
Jsou
určitá přirozená pravidla, jež platí nad zákony, protože jsou
založena na lidové povaze. Jedním z nich je zkušenost, čím více
zákonů, tím méně právního pořádku a jistoty. Čím větší rychlost ve
výrobě zákonů, tím kratší jejich trvání, tím větší chaos.
Nejosudnější mezi nimi jsou nouzové zákony a nařízení výjimečná. –
Nový zákon o zas…
Míra
nezaměstnanosti ve státě je přímo úměrná míře právní jistoty, nebo
nejistoty. Nezaměstnanost, bída, bankroty, jsou pokuty, jež moderní
lidstvo platí za porušení této hlubší právní jistoty, jež znamená
nejen řádné soudnictví, ale hlavně bezpečnost před politickou
demagogií, konfiskacemi, sabotáží a podobně.
Jediným
motorem hospodářského oživení je právní jistota, možnost spolehnouti
se na trvalost všech zákonů a na to, že právní řád nemůže podléhat
časovým změnám podle různého politického nátlaku.“
Jan
Antonín Baťa: „Budujeme stát pro 40 000 000 lidí“,
Zlín 1938
„První
věcí, kterou je národu třeba, je duchovní pořádek a poznání, že zlo
je zlem. Neodhalené, neobjasněné , omlouvané zlo je schopno plodit
další zla. Jde o více než potrestání viníků, jde o to, aby národ měl
jasné představy o tom, co je hanebné. Je to boj o duši národa.“
Ferdinand
Peroutka
*
* *
Žádám
o písemné vyrozumění o všech činěných opatřeních. Podle § 65/1
trestního řádu žádám o nahlédnutí do spisu.
V úctě
k vašim úřadům a k vaší vysoké odpovědnosti
Jan
Šinágl v.r.
Adresa:
Jan Šinágl, Nejedlých 335, 267 53 Žebrák, Česká republika
Příloha:
Chronologie případu bývalého důstojníka BIS Vladimíra Hučína. Po 10
let hodnocen jako jeden z nejlepších zpravodajců. Nositel mnoha
pochval, diplomů, medailí a vyznamenání.
Na
vědomí: prezident ČR, Ústavně-právní výbor Senátu ČR, Ministr
spravedlnosti ČR,
ČTK,
veřejné sdělovací prostředky v ČR a ve světě.