I Vy, pane předsedo, byste měl převzít, z titulu své funkce, za tento zemi ohrožující stav plnou odpovědnost, okamžitě odstoupit ze všech Vašich funkcí a přestat působit v justici ČR.
Odesílatel:
Jan Šinágl, Nejedlých 335, 267 53 Žebrák
příjemce:
Ústavní soud ČR
předseda
JUDr. Pavel Rychetský
věc:
žádost o poskytnutí informací
Žebrák
15.leden 2005
Vážený
pane předsedo,
na
základě zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Vás žádám o Váš názor a poskytnutí informací:
Deník
„PRÁVO“ dne 16.12.2004 na straně 6 zveřejnil článek
„Ústavní soud zrušil část trestního řádu“. Každý musí být
zděšen faktem, že náš Ústavní soud teprve až v roce 2004, tj. po
11 letech od platnosti Ústavy ČR, dospěl údajně k závěru (a to
dokonce ne všemi ústavními soudci!!!), že občané by mohli
mít právo na přezkoumání nezákonných rozhodnutí státních zástupců
soudem.
Toto
právo je však už zaručeno 11 let, a to jak čl. Ústavy č.1, tak čl. 90
Ústavy ČR, tak z čl. 36 a 38 Listiny práv a svobod, ale je i
dávno zaručeno právem na soudní projednání, které je zakotveno
v mezinárodních úmluvách (čl. 6 Úmluvy o ochraně lidských práv a
základních svobod), ale i v mezinárodním paktu o občanských a
politických právech (čl. 14).
Soudně
přezkoumatelné musí být a jsou všechny nezákonné rozhodnutí státních
zástupců a policistů, nikoli pouze nezákonné rozhodnutí o uložení
pokuty.
ÚS
ČR tedy po 11 letech veřejně doznal, že jeho soudci celých 11 let,
odmítali řádně přezkoumat nezákonná rozhodnutí státních
zástupců, policistů a jejich protiústavní praktiky.
O
to alarmující je skutečnost, že ústavně zaručená práva občanům odpírá
skupina soudců ÚS ČR, a to Stanislav Balík, Dagmar Lastovecká,
Jiří Nykodým a Eliška Wágnerová, jak citoval deník „PRÁVO“.
Mělo by následovat jejich okamžité odstoupení z funkcí –
neprokazují odbornou a mravní úroveň hodnou funkce ústavního soudce!
Je
neskutečné a amorální, když ústavnost porušují právě ústavní soudci,
kteří mají být sami jejím ochráncem a být ji svojí osobnosti a
charakterem hodni. Ústavní soud má být orgánem ochrany ústavnosti.
Takovýmto jednáním ÚS důvěru veřejnosti v její ochranu rozhodně
nebudí a nepodporuje.
Žádám
proto, aby ÚS ČR podal veřejnosti tyto informace:
1) Jaký
je celkový počet individuálních ústavních stížností proti rozhodnutí
státních zástupců a policistů, které občané za posledních 11 let u ÚS
podali a kolik z nich ÚS ČR odmítl?
2) Jakými
konkrétními argumenty ÚS zdůvodňoval odmítnutí individuálních
stížností (ústavních stížnosti) a nerespektování zaručených práv
z čl. 1, čl. 90, Ústavy a práv zaručených mezinárodními
úmluvami, kterými je ČR vázána.
Dále
deník „PRÁVO“ na str. 4 uvedl článek „Ve Štrasburku
uspěli částečně“, podle něho má ČR už po 24x v letošním
roce uhradit škody za pomalé soudní řízení. Žádám o informace:
3) Jak
ústavní soudci konkrétně zdůvodnili nezákonná rozhodnutí obecných
soudů v rozhodnutí u manželů Bečvářových a proč jejich nezákonné
a protiústavní rozhodnutí ÚS ČR nezrušil, když věděl, že jde o
porušení práva na spravedlivý proces?
Vinu
za odsouzení ČR ve Štrasburku bezesporu mají ústavní soudci, kteří
sami porušují ústavnost. Žádám, aby způsobené škody uhradili v plné
výši jejich původci, a aby soudní správa ÚS ČR zahájila od těchto
soudců její vymáhání, nebo MF ČR, případně MS ČR a kancelář zástupce
ČR před ESLP ve Štrasburku. Daňoví poplatníci by zcela jistě odmítli
tyto trestuhodně způsobené škody, způsobené ústavními soudci,
uhradit. Zpochybňuji výkon práce ústavních soudců a žádám další
informace:
4) Kdo
vlastně ve skutečnosti diktuje tak zjevně nekvalitní obsah rozhodnutí
ÚS ČR, ústavní soudci, nebo jejich pomocníci (sekretářky apod.) a
jakou kvalifikaci tyto pomocné síly mají? Logicky by tato rozhodnutí
byla neplatná.
5) Zda
předsedovi ÚS ČR mezinárodní soud ve Štrasburku – čeští
úředníci – zasílají fotokopi individuálních stížností
stěžovatelů, podaných u tohoto soudu ve Štrasburku a případně podle
jakého platného předpisu?
Podle
webových stránek Štrasburského výboru, dochází k podivným,
nezákonným manipulacím s podanými stížnostmi ve Štrasburku.
Jako
závěrečnou informaci žádám:
6) Zda-li
jste si do budoucna, dnes jako předseda ÚS ČR, dříve předseda
Legislativní rady vlády, pro sebe nepřipravil (v rámci tzv. opoziční
smlouvy), usnesení vlády č. 488 ze dne 14.5.2001, kterým byl schválen
protiústavní statut vládního zmocněnce pro zastupování před ESLP ve
Štrasburku, ve které je v čl. 8 schválena nedovolená a očividně
protiústavní spolupráce vládního zmocněnce (z MS ČR) s ÚS
ČR?
Obsah
tohoto čl. odporuje čl. 83 Ústavy ČR, kde se výslovně stanoví a je
zaručeno, že Ústavní soud je soudním orgánem ochrany ústavnosti.
Spolupráce
ÚS ČR s MS nemůže schválit ani Parlament ČR, protože by to bylo
v rozporu s nezávislostí soudu.
Podle
výše uvedeného usnesení vlády ČR se stal ÚS ČR soudním orgánem
porušování ochrany ústavnosti. Toto usnesení by mělo být co
nejrychleji zrušeno vládou ČR, protože je protiústavní.
Podobně
bylo protiústavní jmenování 17 absolventů VŠ SNB soudci ČR. Tito
soudci spáchali trestný čin podvodu, poškozování cizích práv,
zneužití pravomoci veřejného činitele – mimoto nesou občanskou
odpovědnost za bezdůvodné obohacení, za plat bez zákonného jmenování.
Rovněž
čl. 3 vládního usnesení je protiústavní (jmenování zmocněnce po
předchozím projednání návrhu ministra spravedlnosti s předsedou
ÚS ČR). Předsedovi ÚS nemůže ukládat úkoly vláda. Jde o zjevné
kupčení s funkcemi ústavních činitelů podle
politických dohod. Jedná se o protiústavní praxi v ČR. Údajně
90% občanů ČR nemá důvěru v soudy ČR ani v ÚS ČR!
Současný
ÚS ČR se občanům jeví jako politický orgán, s výraznou totalitní
orientací a vázaností na starý režim. Svědčí o tom i výběr nových
ústavních soudců, politicky dosazených a takto vázaných. Dokonce jsou
titíž soudci, orientováni na bývalý režim, jmenováni na dalších 10
let, tj. celých 20 let – se zřejmým záměrem prosazovat vůli
dosazovatelů. Ústavní soudci by měli být voleni pouze
na jedno volební období! Dokonce u ÚS ČR je tak zvrácená praxe, že
funkce si spolu vyměnily bývalá ústavní soudkyně Iva Brožová, která
odešla do funkce předsedkyně Nejvyššího soudu, a bývalá předsedkyně
NS ČR, odešla do funkce místopředsedkyně ÚS ČR. Jde o kupčení a
obchod s funkcemi ústavních soudců v rozporu s duchem
Ústavy ČR.
Současný
stav Ústavního soudu ČR je alarmující. Je obrazem katastrofálního
stavu české justice. Kde jinde má začít jeho obnova, když ne u něho?
I
Vy, pane předsedo, byste měl převzít, z titulu své funkce, za
tento zemi ohrožující stav plnou odpovědnost, okamžitě odstoupit ze
všech Vašich funkcí a přestat působit v justici ČR.
Očekávám
Vaši brzkou odpověď a děkuji předem.
V úctě
k Vašemu úřadu, k Vaší vysoké, nezástupné a neodejmutelné
odpovědnosti
Jan
Šinágl v.r.
Na
vědomí:
President
ČR, vláda ČR, poslanci a senátoři PS-PČR, Ministerstvo spravedlnosti,
Ministerstvo financí, veřejnost, soudní správa, redakce „PRÁVO“,
česká a zahraniční média.